Юрій Лісовий – прибічник наукових підходів до реконструкції дохристиянської спадщини українства.
Abstract
XX століття стало для України часом великих перемін, успіхів, контрастів, катастроф національного масштабу та соціальних експериментів. Швидкий крах християнської цивілізації та зростання національного і культурницького руху майже збіглися в часі з найгіршими сторінками панування СРСР у Східній Європі, з трагедією Другої світової війни та її наслідками. Тому рух за відродження дохристиянської духовності та культурної спадщини, який мав витоки в Україні ще до 1917 р., зміг розгорнутися на повну силу лише у другій половині XX століття у західних демократичних країнах. В США, Канаді, Великобританії, Австралії склалася традиція ретельно підтримувати право громадян на свободу слова та віросповідання. Після кількох хвиль еміграції там опинилися сотні тисяч емігрантів-українців, серед яких була достатня кількість освічених фахівців та інтелігентів. Незважаючи на досить великий вплив деяких християнських конфесій на українців, це середовище стало придатним для утворення низки самостійних організацій, які відкрито сповідували дохристиянську релігію у їх власній інтерпретації.References
Лисенко С. Учитель Силенко. Його родовід, життя і Віра в Дажбога. – К.: "Обереги", 1996. - 544 с.
Лісовий Ю. Вовна // Відродження. – 1972. - №1. - С. 12-18.
Лісовий Ю. Два слова про книгу “Формація української нації” проф. В. Щербаківського // Рідна Віра. – 1966. - №10. – С. 72.
Лісовий Ю. Завваги до статті «Поховання» // Відродження. – 1972. - №1. - С. 30-32.
Лісовий Ю. Нарис праісторії України. – Лондон – Гаґа: Млин, 1976. – 100 с.
Лісовий Ю. Про Праукраїнський світ // Рідна Віра. – 1966. - №8-9. – С. 47-48.
Лісовий Ю. Скити // Українське Відродження. – 1984. - №5. – С. 8-11.
Лісовий Ю. Сумер // Відродження. – 1974. – №2. – С. 26-32.
Силенко Л. День Сьомий // Рідна Віра. – 1966. – №10. – С. 7-47.
Цмокаленко Д. Ой, наступала та чорна хмара... // Україна. – 1966. – № 22. – С. 22–23.