Історичність події христового вознесіння у богословському дискурсі.
Анотація
У світлі богословської візії – Пасхальне таїнство є початком іншої, трансцендентної реальності, що з категорії часу – переходить у категорію надії і, в такий спосіб, певним чином виходить за межі історії. Адже, у контексті есхатологічного розуміння, події Воскресіння і Вознесіння є подіями метаісторичного характеру. Проте, цей есхатологічний процес, без сумніву, «повинен розкриватися у часі». Цей богословський дискурс, найкращим чином помітний у події Вознесіння. Адже, Вознесіння Ісуса Христа – один з найважливіших моментів історії спасіння. У Новому Завіті воно, поряд з іншими, є описане як історична подія.Посилання
Breck J. God with Us. Critical Issues in Christian Life and Faith. Crestwood, 2003.
Cullmann O. Christ and Time. London, 1952.
Davies J. G. He Ascended into Heaven. New York, 1958.
Donne B. K. Christ Ascended. Scottish Academic Press, 1983.
Fitzmyer J. A. The Ascension of Christ and Pentecost / Theological Studies 45 (1984).
Franklin E. Christ the Lord. A Study in the Purpose and Theology of LukeActs. London 1975.
Kapic K. M.; Lugt W. V. The Ascension of Jesus and the Descent of the Holy Spirit in Patristic Perspective: a Theological Reading / Evangelical Quarterly 79.1 (2007).
Migne J.-P. Patrologiae Graeca. Cursus Completus. Vol. 6. – Paris. Centre for Patristic Publications, 1857.
Moule C. F. D. The Christology of Acts. London, 1968.
Plummer A. The Gospel According to S. Luke. Edinburgh, 1901.
Taft R. What is a Christian Feast? A Reflection / Orientale Lumen XII Conferences: Fest Days of the Eastern Churches. Washington, June 16-19, 2008.
The Greek New Testament / Forth Revised Edition. Deutsche Bibelgesellschaft, 1998.
Zweip A. W. The Ascension of the Messiah in Lukan Christology / Supplements to Novum Testamentum 87. Leiden, 1997.
Бальтазар Г. У. фон. Пасхальне Таїнство. Львів, 2011.
Св. Иустин философ и мученик. Творения. Москва, 1995.
Суинберн Р. Воскресение Бога Воплощённого. Москва, 2008.